PROCEDURE VOOR HET VERRICHTEN VAN VERPLICHTE WERKZAAMHEDEN.

Seniorleden zijn, indien zij geen vrijwilligerswerkzaamheden verrichten, verplicht om periodiek de met hem/haar overeengekomen werkzaamheden uit te voeren. Op het niet nakomen hiervan staat als sanctie dat betreffende senior lid wordt uitgesloten voor het deelnemen aan verenigingsactiviteiten (wedstrijden en trainingen) totdat de overeengekomen werkzaamheden zijn ingehaald. Betreffende senior lid moet zelf initiatief nemen om de overeengekomen werkzaamheden in te halen. Pas na het inhalen zullen de sanctie maatregelen worden beëindigd.

Procedure (Vrijwilligerscommissie = ([email protected])

1. Vrijwilligerscommissie deelt in.  Houdt bij selectie spelers rekening met aanvang van wedstrijden. Zij kunnen dus behalve door de week ook zaterdagmorgen (1) voor de wedstrijd of zaterdagmiddag (2) na de wedstrijd een ontvangstdienst draaien. Bij niet-selectie spelers wordt hiermede geen rekening te worden gehouden. Deze groepen voldoende groot.
  2. Vrijwilligerscommissie maakt een schema voor de Ontvangstdienst van 1 maand (of meer) voor de Weekbrief. Ze benadert de dienst hebbende vrijwilliger 1 a 2 dagen van tevoren via app of Email.
  3. Barcommissie maakt een schema voor de Bardienst van minimaal 1 maand(of meer) voor de Weekbrief.
  4. Activiteitencommissie benadert scheidsrechter conform schema.
  5. Indien niet aan de verplichting kan worden voldaan dient de vrijwilliger te ruilen met iemand van het rooster, en dit tijdig te melden aan Vrijwilligerscommissie en aan het betreffende commissielid van de Commissie waarvoor de vrijwilliger is ingedeeld.
  6. De afzegger wordt zo snel mogelijk weer ingeschaald in het rooster.
  7. Indien ruilen niet mogelijk is, dient de vrijwilliger dit te melden bij Vrijwilligerscommissie en het betreffende Commissie lid, zodat er mogelijk nog iemand anders ingeroosterd kan worden
  8. Bij niet komen opdagen op betreffende dag wordt 1 x na gebeld door het dienstdoende commissie-, bestuurslid c.q. aanwezige. Een telefoonlijst ligt ter beschikking in de Bestuurskamer
  9. Bij niet komen opdagen van de vrijwilliger dient dit gemeld te worden bij betreffend commissielid
  10. Betreffend commissielid bekijkt of oplossing op korte termijn mogelijk is.
  11. Commissielid benadert zo snel mogelijk de “dissidenten” waarom zij zonder afmelding afwezig waren.
  12. Betreffende Commissie informeert, zo spoedig mogelijk, het Dagelijks Bestuur.
  13. Het Dagelijks Bestuur neemt contact op met betreffende dissident
  14. Het Dagelijks Bestuur bepaalt of het niet komen opdagen een éénmalige geldige reden is geweest.
  15. Bij een geldige reden geldt geen wedstrijd schorsing, maar extra inhaalbeurt.
  16. Bij geen geldige reden geldt een wedstrijd schorsing + extra inhaalbeurt.
  17. In de gevallen 15 en 16 informeert het Dagelijks Bestuur de “dissidenten” + aanvoerder/leider  betreffende elftal hierover middels mail
  18. Regelmatige afmeldingen dienen door de commissies gemeld te worden aan het Dagelijks Bestuur.
  19. Vrijwilligers zijn zelf verantwoordelijk voor het melden van wisseling van verplichte werkzaamheden (bijv. van barmedewerker naar scheidsrechter). Zij kunnen pas recht aan een wisseling ontlenen op het moment dat dit tijdig aan Vrijwilligerscommissie  is gemeld.
  20. Indien het verzaken van de plicht niet aan deze procedure kan worden getoetst (bijzondere gevallen), beslist het Dagelijks Bestuur.